Co pro mě znamená štěstí

12/09/2019 01:25:00 odp.

Téměř každý z nás se celý život honí za majetkem a financemi. A když už to konečně vypadá, že máme vše, co jsme kdy chtěli, málokdo z nás je skutečně šťastný. Všimla jsem si toho několikrát sama u sebe. Mám vlastní zařízené bydlení, spotřebiče, které mi každý den usnadní několik hodin práce, jako je sušička nebo myčka. A spoustu dalších věcí, které mi každý den přináší radost a potěšení.

Udělá Vám radost, že si koupíte něco, po čem dlouhou dobu sníte? Samozřejmě, ale jak dlouho Vám ta radost vydrží? Den, týden, měsíc? Nebo ani to. A dá se ta radost z nějaké nové věci srovnávat s uvědoměním, že máme zdravou a harmonickou rodinu, přátelé, práci nebo střechu nad hlavou?

I když je mi čtyřiadvacet, tak jsem si něčím prošla a uvědomila si, co v životě důležité je a co třeba ne. Momentálně jsem šťastná za vše co mám, ať už je to hmotné nebo nehmotné, co Vy?

DEFINUJTE SI CO PRO VÁS SAMOTNÉ ZNAMENÁ ŠTĚSTÍ

Nepřemýšlejte nad hmotnou věcí, jestli máte velký majetek, nejnovější mobil nebo zda jste bohatí. Myslete na momenty a okamžiky, co Vám skutečně přináší úsměv na tváři a co vás hřeje u srdce u srdce. Že vás nic nenapadá? Pomůžu vám. Jsou to milá slova od maminky nebo tatínka? Je to obejmutí od partnera? Večery strávené s rodinou? Nebo třeba procházka zasněženým městem, venčení vašeho pejska nebo četba oblíbené knížky? Je úplně jedno, o co jde. Stačí se zaměřit na okamžiky, které vás nic nestojí a hlavně, které vám nikdo nevezme.

MĚJTE ŽIVOTNÍ CÍL

Máte životní cíl? Já ano a je jich hned několik. Mám pocit, že bez životních cílů to ani nejde a že by bez nich život neměl smysl. Často si říkám, že bych chtěla vyhrát miliardu, abych už nikdy nemusela vstávat do práce. Jenže bavilo by mě to celý život, kdybych se ráno probudila s dojmem, že nic nemusím? Možná ano, a možná ne. Třeba by mě to bavilo týden nebo dva. Po čase se člověk začne nudit a neví co dál. I když pokud jste bohatí, můžete poznávat neustále nová místa, cestovat bez hranic a život si užívat. Jenže, i to vás časem přejde. Pokud ale vstáváte s tím, že musíte do té tolik nenáviděné školy nebo práce, tak tam jděte s úsměvem. Ta otravná škola nebo práce vás totiž posouvá dále. Nicméně vše co děláte je pro Vaši budoucnost a to vše ji i hodně ovlivní. Čím více budete dnes dřít, tím více si zítra budete užívat. A budete šťastní. A to chce přece každý z nás.

RADUJTE SE Z MALIČKOSTÍ

Našli jste ve vozíku pětikorunu? Někdo se na Vás dnes usmál? Ve škole jste dostali jedničku nebo Vás v práci pochválil nadřízený? Přiblížili jste se ke svému cíli? Koupili jste si něco nového na sebe? V tento moment nemusí záležet jen na okamžicích, ale i na finančních hodnotách. Tak či tak se jedná o něco, co Vám tu radost přinese. Radost je potřeba hledat všude. 

VE VŠEM ŠPATNÉM HLEDEJTE NĚCO DOBRÉHO

Ať už máte sebehorší den či období, kdy se Vám nic nedaří, nezoufejte. Hledejte šťastné okamžiky i tam, kde nejsou. Já nedávno přišla o děťátko, pořád jsem se s tím nesmířila a ani se s tím nikdy nesmířím, přece jen bylo to kus každého z nás a nosila jsem ho pod srdcem, ale toužím po tom, aby uteklo to šílené období a já s mým manželem jsme se mohli začít znovu o dítě snažit. Není potřeba přehánět, ale v každém dni musí být okamžik ze kterého se dá radovat. I když máte pocit, že zrovna dnešek za nic nestojí. Záleží jen na Vás. I kdyby se jednalo jen o to, že jste se probudili do dalšího slunného dne, že máte možnost pohybu, jste zdraví, máte dvě ruce a nohy, vidíte, slyšíte nebo že se můžete nadechnout čerstvého vzduchu. I to je důvod k radosti. Tohle nemá každý z nás. Kolik lidí by dalo vše za to, kdyby se mohlo postavit na vlastní nohy nebo si sám namazat máslo na chleba.


PŘIZNEJTE CHYBU A PONAUČTE SE Z NÍ

Je naprosto normální že lidi chybují, i ti nejlepší z nejlepších se občas mýlí. Na tom ale není vůbec nic špatného. Jestli jste udělali kdysi v minulosti chybu, tak se z ní ponaučte a už nad tím dále nepřemýšlejte. Zbytečně se tím stresujete a ztrácíte čas něčím, co už nikdy nezměníte. A pokud máte nějakou chybu která se týká vaší povahy, jednoduše na ní pracujte. Uvědomte si jakou chybu děláte, jak byste to naopak měli či neměli dělat a snažte se to změnit.

MĚJTE SE RÁDI

Pokud nemáte rádi svojí postavu či obličej, sedněte si před zrcadlo a hledejte na sobě hezké věci. Jste silnější? Máte velká prsa. Větší nos? Nenávidíte svoje pihy na tváři nebo máte příliš široké boky? Říkejte si každé ráno u zrcadla že Vám to sluší. Pokud si opravdu připadáte nespokojená, třeba s vlasy nebo postavou, není nic jednoduššího než to změnit. Až uvidíte výsledky, budete nadšení. Dlouho jsem neměla ráda svůj obličej a své pihy, ale naučila jsem se mít ráda sebe, jakou mě příroda ztvárnila.

ODPOUŠTĚJTE

Ať Vás ranil v minulosti kdokoliv, třeba vlastní otec nebo matka, nevyčítejte mu to stále dokola. Já se odpouštět naučila teprve nedávno. Bylo to sice hodně těžké, ale zkusila jsem mu odpustit. A podařilo se, hrozně moc se mi ulevilo. Vaší duši se uleví. A je úplně jedno, zda se jedná o kamaráda nebo někoho z rodiny. Není nic horšího, než se neustále utápět v minulosti.


POMÁHEJTE OSTATNÍM

Cestujete MHD? Pusťte je sednou v autobuse nebo tramvaji. Podržte sousedce vchodové dveře. Vysvětlete spolužačce látku, kterou nechápe. Pochvalte někoho, že mu to sluší nebo že se někomu něco povedlo. Nebo pomozte Vaší mamince s úklidem nebo vařením. Jistě to ocení.


Nezáleží na tom, kolik peněz a majetku máte vy nebo kolik ho mají Vaší sousedí. Nemusíte mít obličej a postavu fotomodelky. Važte si věcí, které máte vy a které Vám nikdo nevezme. Buďte šťastná, že máte dvě zdravé ruce, nohy, oči, že si kdykoliv můžete kamkoliv zajít. Že máte partnera nebo rodinu, na kterou se můžete kdykolikv spolehnout. A hlavně toho, že máte střechu nad hlavou, jídlo, vodu nebo že si kdykoliv můžete rozsvítit světlo. Ne všichni tuto možnost mají.
A hlavně si važme toho nejdůležitějšího a to je naše zdraví.



You Might Also Like

4 komentářů

  1. Jé, to je tak moc krásný článek a musím říct, že je to jako kdybych to psala já, protože přesně takto bych to pojala také. Opravdu tleskám. Málokdy si uvědomuje, jaké má štěstí a co vlastně mají. Já chodím do práce nějaký ten rok a jsem spokojená a jsem šťastná, protože jsem zdravá, mám střechu nad hlavou, milujícího přítele a zkrátka mi ke štěstí nic nechybí. :-) A je důležité myslet i na ostatní. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk si uvědomí to štěstí až ho ztratí. Také jsem střechu nad hlavou, elektřinu nebo vodu brala jako samozřejmost. Ale kolik lidí ji bohužel nemá. Je důležité se radovat i z maličkých věcí.

      Je mi smutno, když se dívám všude okolo, co lidé nutně chtějí k Vánocům. Já si přeji jen to jediné, být s rodinou, a příští rok se u stromečku sejít i s miminkem, jestli se podaří. To je mé jediné přání. Nepotřebuju tunu kosmetiky, ani oblečení, ale je maličký dar přírody.

      Je skvělé, že jsi šťastná. ♥️

      Vymazat
  2. Krásný článek... např.já dnes dostala výpověď, firma se stěhuje
    ...od sefa jsem to schytala, jaká jsem nevdecnice, ale život jde dál... mám krásné dvě děti a úžasného manžela... určitě i na vás se usměje štěstí a svého vytouženého miminka se dočkáte.... držím palce... krásné Vánoce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nemilé takhle před Vánocemi. Ale určitě si najdeš daleko lepší místo a budeš tam spokojená. ♥️ Také jsem nedávno přišla o své místo, ale posunulo mě to dál. Děkuji Lenka, i tobě a tvé rodině krásné Vánoce. 🎄

      Vymazat