VÝBAVA PRO KOŤÁTKO

6/08/2017 05:58:00 odp.

Jak mnozí z vás víte, mám doma dvě, dnes už dospělé kočky, chlapečka Timmíka a holčičku Angelinku. S přítelem už nyní víme, že to nejsou naše všechna zlatíčka, která s námi budou obývat náš nový vlastní byt, neboť si plánujeme pořídit ještě jedno vysněné Ragdollí koťátko, které budeme vést ke zvládnutí zkoušet na felinoterapii. Minulý rok v březnu jsem se dozvěděla odpoledně před dnem, kdy jsme si pro koťata měli jet. Mezitím jsem stihla zajistit  jen základní výbavičku pro převoz koťat od majitelů k nám do bytu. Koupila jsem tedy plastový přepravní box, nějaké měkké dečky, které byly určené pro miminka do kočárku, pár hraček, aby se při dlouhé cestě ve vlaku nenudili, kapsičky s mokrým krmivem, neperlivou vodu, pelíšek, misky na vodu a granule a poslední věcí byly kapky na zmírnění stresu pro koťata, aby zvládli 6ti hodinovou cestu.


Domů jsme přijeli okolo desáté večer, neměli jsme ještě ani škrabadlo, toaletu ani ostatní doplňky, jako máme nyní. Vše jsme koupili a postavili následující den ráno. Na začátek je dobré zmínit, že předtím jsem znala pouze venkovní kočky, které vlastnili maximálně misku na suché krmivo a vodu. Nic víc, nic míň. Proto jsem začala pátrat na internetových diskuzích, jaké všechny věci je třeba před pořízením kotěte zařídit. A jakožto máma dvou dospělých koček už dnes vím, co vše je třeba zařídit.

Začneme tedy od začátku. Než si domů přivezeme koťátko nebo starší kočičku/kocourka, měli bychom mít nachystanou přepravku. Prodávají se jak plastové boxy, které nepropustí případné kočičí vývaly, tak i tkané tašky. Já osobně preferuji plastové přepravní boxy, které mi příjdou kvalitnější a hlavně pro kočku bezpečnější. Kočka se v těchto boxech cítí bezpečně. Do přepravky je vhodné pořídit nějakou měkkou dečku, já zvolila malou dečku pro miminka a na ní dala jednorázovou podložku, kdyby se nám po cestě stala nějaké nehoda. Dělám to tak i nyní, když s kočkami jedeme na návštěvu nebo na veterinu.

Dále bychom měli mít k dispozici toaletu pro kočky. Na trhu je spoustu toaletech, počínaje plastovým malým boxíkem bez boudičky a konče splachovací toaletou. My máme uzavřenou toaletu s výklopnými dvířky. Nemusíme tedy denně vysávat stelivo, které se rozneslo před toaletu. Naše kočky se zakryté části toalety nebály. Jsou ale takové, které se toho bojí a je třeba zapotřebí to sundat a zvykat na poklop postupně. Většinou se to kočičky naučí během pár dnů či týdnů. K toaletě budete potřebovat stelivo. My používám Biokat´s mikro, který se nám osvědčil nejlépe. A nesmíme zapomenout na lopatku na vybírání exkrementů.


Aby nám kočka neničila nábytek je zapotřebí vlastnit škrabadlo, které slouží k odbrušování drápků, protáhování těla a k odpočinku. Na trhu je škrabadel spoustu. Doporučuji na škrabadlech nešetřit a kupovat kvalitní, bytelné kočičí stromy, které se vám po pár měsících nerozpadnou. Pokud máte větší byt, můžete kočkám pořídit více škrabacích míst.

Pomalu se přesouváme k tomu příjemnějšímu, co každý z nás kupuje asi nejradši a tím jsou hračky. Naše kočky mají nejradši různé míčky a myšky s peříčky se kterými dokáži blbnout celé hodiny. Eistují hračky se šantou kočičí, rolničkami, peříčky a dalšími doplňkami. Pokud chcete svou kočičku zabavit, pořiďte ji koulodráhu či jiné interaktivní hračky.




Nesmíme zapomenout ani na jídlo, je dobré pokračovat v tom, co vám doporučí chovatel od kterého si kočičku berete. Ve většině případech vám dá nějaké granule a konzervy do začátku s sebou. Nám se nejvíce osvědčili granule značky Natural & Delicious, konzervy značky Annimonda Carny a kočičí mléko. Občas je dobré přidat i nějaký pamlsek. Při výběru se dívám na složení. Tam kde jsou obiloviny, to nekupuji. Abychom krmivo měli kam dát, je zapotřebí mít misky, nejlépe tři nerezové - jednu na vodu, mokré a suché krmivo. My časem na vodu koupili fontánu s filtrem a zásobník na granule.



Ačkoliv kočička bude ležet všude možně po bytě, kupte jí i její vlastní pelíšek nebo kukaň, kterou kočky naprosto zbožňují. Je možné, že ze začátku tam nebude spát a bude vyhledávat jiná místa, například sedačku nebo vaši postel.

Na co nezapomenout jsou kleštičky na drápky, vyšesávací kartáč a nějaké pasty proti bezoárům, případně nasazená čerstvá tráva pro kočky. A pokud s kočičkou budete chtít chodit ven, nezapomeňte pořídit postroj a vodítko. Naše kočky se to naučili hned, ale jsou i kočičky, které postroj nechtějí ani vidět. 


Chystáte si pořídit kočičku nebo jiné zvíře?

You Might Also Like

9 komentářů

  1. My máme doma mačičky, ale už väčšie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám u mamky sedmiletou, ale venkovní. :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek, taky mám doma kočičku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, napsala jsem ho právě z důvodu, že moc takových článků pohromadě není. A právě nyní řeším doplňky do bytu, aby kočeny měli velké vyžití. Proto mě to napadlo to napsat, abych někomu poradila.

      Vymazat
  3. Já mám kocourka u našich, ale ten se mnou kamarádí jen když mu přivezu něco dobrýho na zoubek:-D Ale kdykoliv jedu k našim, tak mám i nějakou mňamku pro něj:-) Časem bych chtěla kočičku nebo kocourka i doma, tak se mi tenhle článek bude hodit:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já mám nějaké dobroty s sebou neustále. :D Takové kočičky moc dobře znám. Pořid si rovnou oba. Bude to parádní dvojka. :)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Milé.. hlavně praktické a důležité. :)

      Vymazat