DNES NA TÉMA ANTIKONCEPCE

5/22/2017 07:45:00 odp.

Antikoncepce, téma, o kterém se ve společnosti tolik nemluví. A většina dívek se o tomto tématu stydí mluvit. Můj příběh začal v mých patnácti letech, kdy jsem měla nesnesitelné před/menstruační bolesti a nepravidelný cyklus. Menstruace mi takřka nedovolila během svých dnů vylézat z postele a být produktivní. Mé bolesti byly natolik silné, že mi nepomáhaly ani různé bylinky, termofory ani léky na bolest. Už jsem ani nechtěla do sebe cpát růžové pilule, jelikož velmi škodí orgánům. Proto jsem vyhledala ordinaci svého gynekologa. Na základě gynekologického vyšetření a pečlivého rozebrání mého životního stylu jsme se shodli na tom, že mi předepíše hormonální antikoncepci, která mi menstruaci pomůže sjednotit, odbourat nepříjemné bolesti podbřišku a navíc mě ochrání před nechtěným otěhotněním.


Hormonální antikoncepce byl skutečně vynálezem století. Ženy tak mohly začít myslet na svou ochranu a plánovat rodičovství dopředu. Antikoncepční pilulky na celém světě používá přes 100 miliónů žen. Poprvé tato pilulka spatřila světlo v ruce 1960. Nejdříve se k ní dostaly vdané ženy s poruchou cyklu, a o pár let později ji mohly užívat i svobodné dívky, které se chtěly chránit před neplánovaným otěhotněním. Dnes antikoncepce slouží jako perfektní bariéra vůči nechtěnému otěhotnění i jako prevenci před nepříjemnými bolestmi břicha. A především je pohodlnou formou užívání. Žena si každý den vezme prášek a nemusí před sexem řešit prezervativy či jiné pomůcky.


Jak jsem už na začátku článku zmínila, antikoncepci jsem brala zhruba šest let. Za tu dobu jsem vystřídala několik druhů pilulek. Některé byly lepší, některé horší. Jedny jsem musela vysadit z důvodu ranních nevolností, druhé pro změnu kvůli výskytu pupínků na zádech a obličeji. V průběhu šesti let mě piluly chránily také před otěhotněním, kdy jsem nemusela s mým partnetem používat jinou ochrannou pomůcku při souloži a také jsem netrpěla na bolest v podbřišku před a v průběhu menstruačního krvácení. V průběhu těchto let jsem také zaznamenala pokles zájmu o sex.

Po šesti letech, respektive v březnu letošního roku jsem se rozhodla s užíváním antikoncepce přestat a nechat pročistit tělo od hormonů. Smířila jsem se s tím, že při sexu se budeme muset chránit do doby, než si řekneme, že je čas založit vlastní rodinu a také s faktem, že má každá menstruace bude opět nepříjemná. Na souložení mám opět přirozenou chuť a více si jej užívám, i přes to, že musím myslet na ochranu.


Po vysazení jsem menstruaci dostala hned po 28. dnech, jako jsem to měla i během užívání. První měsíc se mi téměř žádné bolesti nedostavily, ovšem v dalších následujících měsících mi začaly opět nepříjemné křeče podbřišku, bolesti zad, které mi přes den nedovolí skoro nic dělat. Mírním je teplými obklady, masážemi a sportovními aktivitami, snažím se dělat činnost, během níž nebudu na bolest myslet. Někdy se mi to podaří, někdy ne. Každopádně, bolesti nejsou tak silné, abych musela užít analgetika. S porovnání růstu zub moudrosti je tato bolest ještě sranda. Do budoucna určitě uvažuji znovu nad antikoncepcí, ať už formou pilulek, náplastí nebo zavedení tělíska.


Jak jste na tom s antikoncepcí vy? Užíváte, neužíváte? A proč?






You Might Also Like

8 komentářů

  1. Kdysi jsem ji užívala asi cca 2 roky a pak to bylo takové nárazové. Moje tělo prášky dobře přijalo. Brala jsem celou dobu ty samé a nikdy nebyl sebemenší problém a naopak se mi zdálo že chuť na sex u mě neopadl, ba naopak. Teď je delší dobu neberu a po vysazení byla nejhorší první menstruace, která bolela ale jinak vše bez problému. Antikoncepci neberu protože je to zbytečný zásah do těla a lze žít bez toho. Já celkově nepreferuji polykání jakýchkoliv léků na všechno, takže tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bohužel mou antikoncepci, která mi vyhovovala přestali vyrábět. Já bych také preferovala, ovšem nemohu, jelikož musím již devátým rokem užívat doživotně léky..

      Vymazat
    2. Tohle samozřejmě chápu. Myslím spíš polykání takových těch léků na bolest hlavy, antibiotika na všechno, apod.

      Vymazat
    3. Také se tomu snažím vyhnout. Chemie je všude kolem nás, natož to do sebe cpát. Většinou na bolest hlavy stačí se pořádně v klidu vyspat, než sahat ihned po prášku. I když někdy je to neúnosné. :)

      Vymazat
  2. Ja som brala tabletky ešte rok dozadu a po roku som ich aj prestala brať, keďže som z nej mala iné zdravotné problémy, takže som za to, že keď ju netreba používať, tak ju ani nepoužívať. Dá sa to riešiť aj inak.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem ji začala brát teprve od prosince, a to už chodím s přítelem 5 let. Předtím jsme se chránili jinak. Ale taky ji chci jen na pár měsíců a pak vysadit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ji zacala brat kvuli zdravotnim problemum. Co se tyce ochrany pred tehotenstvim, to se da resit i jinak. Kazdopadne jsem zabila dve mouchy jednou ranou. :) ja myslela, ze se mi cyklus ustali a zlepsi bolest, ale bohuzel.. :)

      Vymazat