VĚČNÝ BOJ S AFTY

3/24/2017 07:00:00 dop.


Afty jsou nepříjemností, která v životě potkala mnoho lidí. Jedná se o malé, bělavé bolestivé vřídky, které se utváří uvnitř ústní dutiny. Vznikají v důsledku stresu a následné imunitní reakce organismu na kterie, které se běžně v ústech vyskytují. Afty jsou sice infekční, ale nejsou nakažlivé. Možnost, jak je získat je celá řada - špatně sedící zubní protéza, rovnátka, ulomený zub, ostrou plombu, používání nevhodného zubního kartáčku nebo konzumací dráždivé stravy.



Bohužel jsem typ člověka, kterému stačí obyčejná preventivní prohlídka u stomatologa a mám plnou pusu těchto malých bolestivých vřídků, díky kterým zhruba dva týdny nejím, nespím, nemluvím a piji brčkem. Jelikož se s afty zrovna potýkám a v lékárničce mám spoustu produktů, ukážu vám, jak se bolesti v ústech zbavit. V boji vám mohou pomoci různé antiseptické, antibakteriální, dezinfekční a fungicidní látky, které seženete v lékárnách. V mém případě používám různé antibakteriální spreje, ústní vody, olejíčky i cucací pastilky. Dříve, když v lékárnách byla k dostání genciálka, volila jsem ji, neboť byla nejlepší. Bohužel tu už dnes neseženete.
Pokud i vy bojujete s afty, budu ráda, když se v komentářích podělíte o přípravky, které pomáhají, případně i dodáte odkaz, kde je seženu.

Tablety B-Komplex beru jako prevenci kadý den. Značky různě střídám.

Propolisový sprej na dezinfenkci dutiny ústní.

Výplachy z heřmánkové čaje.

Cucací pastilky Septofort k dezinfekci úst.

Borůvkový kompot, čerstvé borůvky nebo v jogurtu. I to pomáhá.
Tea tree olej k potírání jednotlivých aft.

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Afty trápievajú aj mňa, hlavne po návšteve zubárky. Najviac mi vtedy pomáha Mundisal gél.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě s gely nemám dobré zkušenosti. :/

      Vymazat
  2. Aj ja nimi zvyknem trpieť, ale našťastie mi rýchlo zmiznú :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som mala aftu len keď idem od zubára, inak nie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přjde, že je mám pořád. I když k němu nejdu, a to dodržuji snad všechna opatření. :D

      Vymazat