Tipy jak mít každý den doma uklizeno

2/21/2017 06:45:00 odp.

Ráno uklidíte a odpoledne je byt opět jako po výbuchu. Také to znáte? Ať už v bytě bydlíte sami, s přítelem, dětmi či domácími mazlíčky, můžete mít uklizeno pořád. Že u toho ztratíte veškerý svůj volný čas? Omyl! Dnes mám pro Vás 10 tipů na to, jak udržet doma "uklizeno". Bude Vám stačit zhruba dvacet minut denně.

Málo, ale každý den

Dříve jsem měla zavedený režim, že jsem uklízela pouze v pátek nebo v sobotu, kdy jsem vyluxovala, umyla zrcadla a okna, utřela prach a vyhodila všechny nepotřebné věci. Do doby než jsem si uvědomila, že stačí každý den trocha času, aby tomu tak nebylo.

Začněte tím, že si vyhradíte pravidelnou denní dobu a koncentraci určenou pouze pro úklid bytu. Odložte mobilní telefon a vařečku, oblékněte si pohodlný domácí outfit, zapněte relaxační hudbu a pojďte na to! Jako první ukliďte obývací pokoj, odnese všechny věci, které tam nepatří, naklepejte polštáře na sedací soupravě a nejlépe ručním vysavačem z ní odstraňte drobky. Otřete konferenční stůl, urovnejte knihy či časopisy. Tato místnost by Vám měla zabrat maximálně 7 minut.


Přesuňte se do ložnice, ustelte postel, přes peřiny přehoďte pléd, odneste veškeré papírové kapesníky, sklenky s vodou a odložené oblečení ukliďte na věšák. Úklid Vám zabere maximálně 2 minuty.

Po ložnici se vrhněte na koupelnu, opláchněte kohoutek a umyvadlo od zubní pasty, toaletní štětkou umyjte vnitřek toaletky, přetřete dezinfekčním ubrouskem prkýnko. Vyleštětě zrcadlo. Koupelna je uklizena během 1-2 minut.


V předsíni urovnejte boty, kabelky a pověste kabáty. Úklid Vám zabere maximálně 1 minutu. Pokud jste naučení po příchodu dávat boty do botníku, máte vystaráno.

Nejvíce času Vám nejspíše zabere kuchyň, pokud nemáte myčku nádobí, musít se potýkat s hromadou špinavého nádobí, které musíte umýt. Pokud myjete ručně, nechejte nádobí okapat a až poté ukládejte do skříněk. Pokud máte myčku, průběžně tam strkejte věci. Otřere varnou desku, jídelní stůl a umyjte dřez. 


Pokud máte děti, veďte je od mala k úklidu svých hraček. Myslím, že i tříleté dítě bezproblémů zvládne naházet své hračky do bedýnky. Pokud máte mladší děti, musíte nepořádek uklidit za ně.

TIP: Každé ráno před odchodem do školy do práce můžete zajít s košem, zabere Vám to půl minuty a až se vrátíte odpoledne domů, do odpadkového koše dáte igelitový sáček a máte ho připravený na další dny. Pokud máte doma zvířátko, vyluxujte byt, vyberte znečištěné stelivo.

Poté si už jen vyhraďte dny na delší uklízení, kdy potřebujete důkladně vyluxovat byt, sedačku, vytřít podlahu, naleštit okna nebo vyklidit lednici a spíž.

Máte rádi uklizený byt bez octomilek, nádobí od večeře a papírků? Jak často uklízíte vy?

You Might Also Like

13 komentářů

  1. Pre mňa je upratovanie oddych, ale musím si na to vyhradiť čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v tomto nejsem jediná.:)

      Vymazat
  2. Byt mám ráda uklízený, snažím se každý den uklízet po troškách, ale nejsem doma sama, takže to tak úplně lehce nejde.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem bydlela s mamkou nějaký úklid jsem neřešila, jednou týdně jsem si uklidila pokoj a tím to haslo, každopádně špinavé věci jsem odhazovala vždy do prádelního koše. Od doby kdy bydlím sama si na pořádek potrpím. Je fakt, že hodně mi pomáhá také přítel. :)

      Vymazat
  3. No tak ja keby bývam sama, tak mám poriadok nonstop :-D Lenže momentálne mám doma malé dieta a ešte ked do toho pride muž z práce, tak neporiadok je všade :-D
    Ale patri k životu a snažím sa upratovat priebežne. Raz týždenne však robím aj také nárazovejšie väčšie upratovanie. Celkovo môžem povedať, že upratovanie ma baví, neberiem to ako nejaku záťaž, ale ako normálnu vec
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je jasné, že když máš malé dítě, tak jednu věc uklidíš a ono další tři vytáhne. Jsem ale toho názoru, že učit dítě k úklidu se má v ranném věku. Pokud to není batole. :)

      Vymazat
  4. Super tip. Doposud jsem to dělávala jednou týdně s tím že dle potřeby vyhodím koš. Mě nevadí uklízet a při poslechu muziky mě to i baví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já také nechodím s košem, kdy v něm jsou dva použité kapesníčky, ale také nečekám na to, až se objeví octomilky a koš přetéká. :)

      Vymazat
  5. Super článok :) Ja sa snažím upratovať každý deň, pretože neznášam neporiadok a špinu, no niekedy som tak unavená, že jednoducho nevládzem a nechám si to na druhý deň. A napriek tomu, že upratujem takmer denno-denne, tak vždy takmer celý víkend strávim upratovaním :D Inak upratujem rada, milujem ten pocit, keď je už všetko čisté a ja si ten efekt môžem aspoň chvíľu vychutnať :D
    Klaudy´s enjoyment

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, a hlavně miluji pocit, když po celém dni po velkém úklidu se natáhnu na sedačku a všude je čisto a pořádek. :)

      Vymazat
  6. Skvělé, zrovna jsem u toho uklidila celý obývací pokoj a rovnou přestěhovala skříň s kosmetikou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé! To mi připomíná, že bych se měla vrhnout na protřídění dekorativní kosmetiky. (:

      Vymazat
  7. to sú dobré rady :) ja zväčša raz týždenne poriadne upratujem a cez týždeň udržujem poriadok(rozhadzané veci/riady/) a vždy si dobre pri tom oddýchnem, jediné čo nemám rada je kuchyňa a umývanie riadu :D pri tom zvyknem pozerať vlogy :D

    OdpovědětVymazat