I kosmetika má svou trvanlivost

2/27/2017 06:30:00 dop.

"Tomu opalovacímu krému nic není, klidně ho můžeš bez obav použít." Tuto větu jsem za svůj dosavadní život slyšela nespočetkrát a věřím, že se s ní ještě několikrát setkám. Mléčný jogurt s týdnem po expiraci bychom téměř nikdo z nás nedali do pusy. Prošlý salám či plesnivý sýr také ne, tak proč je nám líto vyhodit kosmetické produkty, které již prošly? I když se nám to nezdá, tak i prošlá řasenka nebo pleťový krém může udělat pořádnou neplechu v podobě vyrážky a té se pak horko těžko budete zbavovat.
Dnes jsem měla volnější den a tak jsem si sedla ke svým zásobám kosmetiky, které už jsou naštěstí minimální a třídila jsem to podle toho, jak je mám dlouho doma, jak dlouho je zhruba používám a hlavně jsem se dívala na datum spotřeby. Na některých produktech vidíte vyražené datum výroby, datum spotřeby nebo kelímek s číslem, který značí počet měsíců, jak dlouho Vám produkt vydrží po otevření. 
U každého produktu nemůžeme hledět pouze na expirace, musíme také brát v potaz, kde kosmetiku skladujeme. Nedávno se mi stalo, že jsem si koupila nový voňavý krém, který jsem nosila nějaký pátek s sebou v kabelce a když jsem se jednoho dne chtěla namazat, zjistila jsem, že příšerně zapáchá. Proto dávejte si pozor také na to, aby kvůli mrazům či vedrům, se nezkazil. Pokud se tak stane, přestaňte ho používat a bez lítosti jej vyhoďte a nahraďte novým.


Jak poznám, do kdy produkt spotřebovat
Každý produkt by měl být označen datum potřeby, buďto je na obale konkrétní měsíc a rok nebo otevřený kelímek s vyznačeným číslem. Pokud ne, měli bychom se řídit podle následujícího přehledu konkrétních produktů a jejich přibližní doby použití po otevření.
  • parfémy – 3 roky
  • pudry (včetně tvářenek, očních práškových stínů) – 1-3 roky
  • make-up ve skle – 1-3 roky
  • tekutý make-up v tubě nebo ve skle s dávkovačem – 1 rok
  • lak na nehty – 1 rok
  • sluneční kosmetika – 1 rok (ne více než 1 sezónu)
  • rtěnka, lesk na rty – 1 rok
  • tužka na oči, tužka na rty – 1 rok
  • produkty péče o pleť s dávkovačem – 1 rok, v kelímku – 6-10 měsíců
  • tužka na obočí – 6-8 měsíců
  • bronzer – 6 měsíců
  • řasenka – -3-6 měsíců
  • tekuté oční linky – 3-4 měsíce
  • přírodní přípravky – 6 měsíců (přírodní kosmetika neobsahuje konzervační látky. Díky tomu se v produktech mohou rychleji množit bakterie)

Jak poznám zkažený produkt
Jednoznačně podle konzistence, parfemace a barvy. Pokud krém, který jste si koupil byl zprvu bílý a momentálně je nažloutlý, s největší pravděpodobností je třeba jej vyhodit do odpadkového koše. Starou kosmetiku pozná každý z nás.


Jakou má konzistenci prošlý lak na nehty
Dnes jsem se setkala se starým lakem na nehty, který měl krásnou modrou barvu. Na dne se začala tvořit žlutobílá nehezky vypadající barva. Lak byl vodnatější než předtím. Proto jsem se rozhodla jej vyhodit a dále neriskovat své zdraví.

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Bohužel některé výrobky mají krátkou spotřebu. :/
    Jakou špatnou zkušenost s Batiste ? ://

    PS: Když na fotku klikneš, tak se to zvětší. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, suché šampony této značky s mými vlasy nic neudělají, teda ano, udělají - ještě se více zmastí a zplihnou. :)

      Vymazat
  2. Ja si pravidelne robím čistku kozmetiky :)

    OdpovědětVymazat