Souboj šamponů pro podrážděnou pokožku: Vichy vs Bioderma

12/29/2016 10:18:00 dop.

V dnešní době je na trhu nespočet druhů vlasových šamponů, které se třídí do několika kategorií pro normální vlasy, mastné vlasy, suché vlasy a ještě i ty se dělí na několik dalších podkategorií, například barvené, roztřepené, jemné, zplihlé .. asi to každý z nás známe. Zhruba před půl rokem mně postihl přechodný problém a to citlivost vlasové pokožky, která mě ve dnech i nocích svědila. Rozhodla jsem problém včas řešit. Přestala jsem používat šampony, které jsem dříve používala a vyhledala pomoc v lékárně, kde mi nabídli dva šampony různých značek na jeden problém. Jak u mně obstály jste si již mohli přečíst v minulých článcích, dnes se dozvíte, který je můj favorit, případně který si budu kupovat nadále a který bych Vám na tento problém mohla doporučit. Je však možné, že mi vyhovovaly oba stejně, jen se v něčem malinko lišily.


Jak poznám citlivou a podrážděnou pokožku hlavy?

Citlivá pokožka hlavy může svědit a být podrážděná. Několik faktorů - ať už znečištění, stres nebo příliš drastické přípravky, mohou způsobovat, že je pokožka hlavy stále citlivější a podrážděnější. Pokožka hlavy nás pne, svědí a někdy to dojde k tomu, že vlasy jsou bolestivé u kořínků. Nejen pleť a pokožka těla, ale i vlasová pokožka může být citlivá a podrážděná. I když si to neuvědomujeme, každý den ji vystavujeme agresivním vlivům a prostředí.

Citlivost v průběhu života nebo od narození?

Citlivost vlasové pokožky nemusíte mít od narození. Může to být způsobeno ve starším věku, díky nerovnováze v procesu vylučování kožního mazu, který vede k podráždění. Dále to může být znečištění různými výpary ve městě, stylingovými přípravky nebo také stresem.

Vliv stravování a úprava vlasů?

Ano, způsobovat citlivost může i nevyvážená strava (pokud se stravujete pouze v McDonaldu případně v jiných hladových oknech, nedopřejete si zdravé svačiny a každodenní porce ovoce a zeleniny), častý vlasový styling a vysoušení vlasů teplým vzduchem, chlorovaná voda, sluneční záření, nošení motorkářským helem po delší dobu, pokrývky hlavy, drsný šampon apod..

Přechodné období nebo nemoc?

Ovšem svědění pokožky a šupinky ve vlasech nemusí být pouze přechodným obdobím, může to být také příznak poruchy, jako je ekzém či lupénka. Ta se již musí konzultovat s dermatologem, který Vám předepíše vhodnou kosmetickou péči a případné mastičky.

Co na tento problém pomohlo mně?

Nedávno jste si u mně na blogu mohli přečíst jednotlivé recenze na šampony dvou velmi známých značek - Vichy a Biodermu. Dnes se Vám pokusím říct, která u mě obstála a kterou řadím mezi top produkty roku 2016.


Ultrazklidňující vlasový šampon pro suché vlasy od značky Vichy jsem používala jako první, můj první dojem po umytí hlavy byl skvělý, ihned po vysušení jsem ucítila úlevu od svědění pokožky zhruba na 35 hodin. Poté mě hlava jemně začala svědit a já měla potřebu si hlavu umýt znovu. Proto jsem si začala hlavu mít každý den zhruba 4 dny po sobě, posléze obden, a pomalu jsem to oddalovala. Zhruba po měsíci pravidelného používání jsem poznala obrovský rozdíl a vlasy jsem si myla jednou za 3-4 dny. 
Vlasy byly čisté, voňavé, hebké na dotek, dobře se rozčesávaly i bez použítí kondicionéru a měla jsem i větší objem.

Shrnutí:
+ Účinek zhruba 2-3 dny
+ Parfemace
+ Složení
+ Nezatížené vlasy
- Cena

Závěr: Šampon je skvělý v boji s citlivostí a podrážděnost pokožky, nemastí se po něm rychle vlasy. Ovšem někomu nemusí vyhovovat vyšší pořizovací cena.


Zklidňující šampon Bioderma Nodé A jsem začala používat později. Ten mi také ve všem vyhovoval, jako šampon předchozí. Cenově je dostupnější než Vichy. Vlasy jsou po něm provoněné, čisté, hebké, jdou dobře rozčesat, mají objem. Ovšem po 2-3 dnech už mám vlasy zplihlé a mám potřebu si je umýt znovu, ale to mám u většiny šamponu. 

Shrnutí:
+ Účinek
+ Pěnivost
+ Cena
+ Složení

Závěr: I tento šampon Vám mohu vřele doporučit. S problémem Vám pomůže téměř okamžitě. Je to levnější variantou v boji proti svědění.


Vítězem se stává

Je těžké říct, kdo odvede lepší práci. V šamponech nevidím rozdíl. Bioderma je pro všechny typy vlasů a Vichy má dva druhy šamponů na výběr.  Já osobně si koupím šampony znovu oba a budu je střídat, aby si vlasy na jeden šampon nezvykly. Pokud ale hledáte skvělý šampon, běžte do Biodermy, je cenově dostupnější a seženete ji v každé lékárně a na internetových e-shopech. Navíc ji často seženete v akci na webových lekarna.cz, kde si můžete přiobjednat i jiné věci této značky.

 Trápí Vás tyto problémy? Máte někoho ve svém okolí koho ano? Jaká značka je Vám sympatičtější?






You Might Also Like

2 komentářů

  1. zaujímavý výber šampónov, mne najviac osobne najviac vyhovujú bylinkové, hlavne žihľavové a podobné = a nič sa nevyrovná obyčajnému domácemu "vývaru" z nazbieranej žihľavy. takže pre mňa je víťazom žihľava :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, odvary z bylinek jsou pro vlasy tím nejlepším domácím řešením. Já dávám přednost ještě klasickým březovým a kopřivovým šamponům, které dřívě používali naši rodiče a prarodiče a žádné problémy s vlasovou pokožku neměly. :)

      Vymazat