Proč slavit Halloween, když jsou u nás Dušičky?

10/21/2016 03:24:00 odp.

Konec října je v naší republice i v zahraničí známý tím, že se mnozí z nás zahalují do kostýmů, malují na sebe různorodé masky, a snaží se vypadat hrůzostrašně. Letos článek na téma Halloween nepíšu z toho důvodu, že již tady minulý rok byl a také proto, že žijeme v České republice, kde se slaví první týden v listopadu slaví dušičky. Určitě Vaše pozůstalé potěší Vaše návštěva nad jejími hroby, když jim přinesete nějakou dekoraci na dušičky, případně zapálíte svíčky do lucerničky. Copak nikdo z nás nemá na hřbitově někoho blízkého z kruhu rodiny, kamaráda, přítele nebo třeba mazlíčka? Já ano, a proto jsem se tímto článkem rozhodla jim dát najevo mou lásku i dnes, když už mezi námi bohužel nejsou a já je neustále nosím v srdci a s láskou vzpomínám, společně s mou rodinou a blízkými přáteli. Určitě jste si všimli, že v obchodních řetězcích se už nějaký pátek prodávají hřbitovní svíčky, či dokonce věnce. A pokud ne, dávám Vám nějaký tip na dekoraci, kterou Vašim známým, kteří již bohužel nejsou mezi námi můžete donést na dušičky do hřbitovního areálu.















A pokud jste příznivci oslav Halloweenu, můžete vydlabat či koupit dýni a dát do ní hřbitovní svíčku u někoho  z Vašich známých na hrobě. Zpestří mu to náhrobní kámen a budete originální.

Tímto článek bych dnes chtěla zapálit virtuální svíčku mým příbuzným, přátelům a milovaným čtyřnohým miláčkům, kteří nás bohužel opustili ať už před mnoha lety, či před pár měsíci, Miluji Vás a nikdy na Vás nezapomenu. S láskou na všechny vzpomínám a navždy budu.

Slavíte Halloween nebo raději dáváte přednost českým Dušičkám?

You Might Also Like

9 komentářů

  1. veľmi pekný článok, u nás v rodine slávime skor Dušičky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To my také. Naše rodina ani Halloween v ČR neuznává. :)

      Vymazat
  2. Pekne napisane, tiez mame v rodine skor dusicky ako hallowen. Ten nas sviatok je krajsi, cti si rodinu a zosnulych.

    Beauty shopaholik Tili

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím s tvým článkem. Trochu mi to připomíná i Santa vs. Ježíšek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se někdo takový najde. :) Mě také.

      Vymazat
  4. Na nejakú tú halloweensku party by som rozhodne šla, alebo milujem halloweensky program a takú tú atmošku v obchodoch a škole... Ale na Dušičky pri tom v našej rodine nezabúdame, skôr sa stretávame. Možno to znie morbídne, ale večer rozsvietený cintorín je úžasný, vôňa vosku a taká nostalgia pri hrobe...

    OdpovědětVymazat
  5. Asi jako většina lidí si občas zavzpomínám v hezkém na zesnulé, ale čím jsem starší tím méně mě na hřbitovy baví chodit, jako malá jsem to prožívala víc, tu hřbitovní atmosféru a ten daný účel proč tam jdu. Teď spíš nadávám a mrznu. Ale i tak aspoň na ty dušičky jdu, i když vzpomínat můžu i doma.:) Patří to k tomu, pro Halloween jsem taky, hrozně moc se mi to líbí a podle mě by mohl Halloween u nás souběžně fungovat s dušičkami a více se to slavit.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano. To máš pravdu i tak by to mohlo v ČR fungovat. Já jako malá jsem návštěvu hřbitova vždy oplakala. Dnes záleží na tom, kdo je tam zrovna uložen a samozřejmě i doma jsou zapáleny svíčky za zesnulé a např. si prohlížíme společné fotky. :)

      Vymazat