Lifestyle: Jak a čím uklízím svou domácnost | Kuchyň, koupelna + spotřebováno

8/29/2016 10:40:00 dop.

Úklid, činnost, kterou většina populace považuje za peklo. Já v období dospívání úklid nesnášela, ale zhruba od patnácti na něj nedám dopustit. Miluji pocit uklizeného, čistého a vydezinfikovaného domova. A jelikož si na internetu ráda vyhledávám články, či videa na toto téma a moc jich prozatím není, rozhodla jsem se napsat článek a ukázat Vám, co momentálně na úklid používáme. Co se týče produktů, některé mám osvědčené a nedám na ně dopustit, kdežto některými jsem se po dobu osmi měsíců od stěhování do dnes seznamovala. Takže tento článek je spíše pro ty, kteří bydlí již sami nebo pro maminky, tety, babičky apod.. 

Produkty skladuji v této komodě, ty které se tam nevejdou nebo jsou neotevření jsou ještě ve skříni. Dnes rozebereme pouze levou část a druhou necháme na příště - nádobí, praní ..
Čistá podlaha je pro mně základ. V bytě máme plovoucí podlahu a tak je třeba ji mýt speciálním přípravkem. Používám na to tyto dva skvělé produkty a to Mýdlový čistič a Čistič s leskem od Alexe, který kupuji buďto v XXL balení v Lidlu nebo v Kauflandu. Oba produkty jsou skvělé, nedělají na podlaze šmouhy, příjemně voní, pění a pečují o podlahu. Ovšem abych se zbavila bakterií na podlaze, do kbelíku k Alexovi přileji malé množství Sanytolu, který tyto mršky zlikviduje. Vytírám minimálně 2 krát do týdne, nemusela bych, jelikož se zouváme na chodbě, ale je to tím, že doma máme koťátka a občas se nějaké to znečištěné stelivo vynese ven, nebo v okolí misek s krmivem, a druhým důvodem je to, že mi příliš vadí prach.


Krémový čistič Cif cream Lemon, jedná se o jemňoučký písek, který má zlikvidovat mastnotu a umýt sanitární zařízení v koupelně. Moc hezky voní po citrónech. Co se týče odmašťování i leštění umyvadla a sprchového koutku si také zaslouží jedničku, ale já ho používám spíše jen na sporák, kde nějak extra ty bakterie neřeším. Na kuchyňskou linku a koupelnu používám tento Sanytol, který odstraní až 99,99% všeho živého, co domu nepatří - ať jsou to viry, bakterie apod. Navíc je univerzální, takže s ním můžete přestříkat jídelní stůl, linku, sporák, toaletu, prostě vše. Já ho používám i na koženku na sedačce a nedělá to žádné fleky. Dále na toaletu pro moje dva chlupáče a občas i na nábytek. Koupelnu myji jednou týdně Cifem a ob týden ji myji Sanytolem. Kuchyňskou desku myji téměř denně Jarem, či Cifem a dva krát týdně stříkám desinfekci. Pokud pracuji s masem, tak aplikuji sprej, nechám 20 minut působit a setři to čistým hadříkem.


Na okna, zrcadla, veškeré skleněné plochy  a obrazovky notebooků, mobilů a televize jsem koupila tento Clin multi-shine, který nepoškozuje zařízení, krásně voní a nedělá šmouhy, jak to dělají ostatní levné čističe na okna. Je pravda, že u televize musím sprej použít tak tři krát, protože semtam se tam šmouha objeví, ale i tak je to pro mně zázrak. Pokud zrovna nemám po ruce vlhčené ubrousky, či sprej na elektroniku. Tady je to s čištěním individuální, když mi Angelinka s Timmíkem skáčou po oknech a loví mouchy, tak je myji i jednou týdně, jelikož se občas stane, že mouchu rozmáznou. Když ne, tak většinou jednou za měsíc až dva. Zrcadla myji jednou za deset dní a skleněné plochy zhruba 2 krát týdně, někdy i více. Obrazovky jednou týdně utírám prachovkou a čistím zhruba každý měsíc.


Posledním kouskem dneska je Domestos Total hygiene wc gel, který jsem si koupila ze zvědavosti, protože to byla v zimě novinka. Používám ho velmi ráda, krásně voní, toaleta je po něm provoněná a čistá a já mám jistotu, že ty potvory nepřežiji. Jelikož na wc je těch bakterií snad po houbičce na nádobí a utěrce nejvíce. Gel klasicky naleji do záhybů a mísy, nechám zhruba 15 minut působit, přetřu kartáčem a spláchnu. Toaletu, jakožto mísu čistím jednou týdně a prkýnko zhruba 1-2 týdně, taktéž univerzálním Sanytolem.


SPOTŘEBOVÁNO

Rozhodla jsem se, že do tohoto typu článků zapojím také spotřebované produkty, které používám na úklid a praní prádla. Každý produkt ohodnotím podle toho, jak mě vyhovuje a zda bych ho mohla doporučit, či ne. Většinou se snažím kupovat to, co je mi známé a s čím jsem se už při úklidu setkala a nějakým způsobem mi to vyhovovalo a poté tu jsou produkty, které jsem zkoušela poprvé.


Gumové rukavice Fino, s těmito bych byla velmi spokojená, kdybych si já bývala vzala větší velikost. Všechny rukavice jsem měla doposud ve velikosti S, a tohle mi bylo malé.

Víceúčelové utěrky Penny, skvělé na úklid celého bytu, používám je ráda na koupelnu, kuchyň, ale také na prach. I když strašně rychle zapáchají zatuchlinou. I když je mám vyprané a schnou ve vzduchu. Jedna mi vydrží max. na dva týdny při každodenním používání.

Osvěžovač vzduchu Lemon, tento byl do interiéru, ale vím, že to někteří mají i v autech. Krásně provoněl byt, ale vydržel necelý týden. Za mě bohužel ne.

Prášek do pračky Calgon, kdo by ho neznal z reklamy, máme pračku novou, takže zda se ucpává hadice či se usazuje vodní kámen nemohu říct, ale budu se ho držet dál, jelikož naše pračka nebyla levnou záležitostí a byli bychom neradi, kdyby na vodní kámen odešla. Od přítele mamka na Calgon nedá dopustit. Navíc stojí pár korun a vydrží neskutečně dlouho + změkčuje vodu.


Dezinfekce Sanytol, o tom jste četli výše, pro mě zázrak. A kupuji ho stále dokola.

Mýdlový čistič na plovoucí podlahy Alex, o tom jste také četli. Plovoucí podlaha je po něm jako nová a navíc krásně voní. Náš oblíbenec, který střídáme se savem na podlahy.

Prostředek na nádobí Pur balsam, byl šetrný k rukou, to ano, ale co se týče mytí mastného pekáče či pánve - nezvládl. Já ho poté používala v kuchyni spíše jako tekuté mýdlo na ruce, případně, když jsem umývala skleničky či mističky kočičkám. Nekoupila bych si ho znovu.



Tekutý gel na praní Perwoll pro barevné prádlo, krásně voněl, oblečení po něm nebledlo. Je to náš oblíbenec. Vyrábí se ve tuším ve 4 variantách. Prádlo po něm je čisté a krásně provoněné. Je vhodný i na svetry.

Aviváž Lenor, moje oblíbenkyně už od dětství, krásná parfemace. Moje Top věc při praní.

Čistič odpadů Fredo, tento kamarád nám dělá společnost při ucpaném odpadu ve sprchovém koutě, když se do odpadu dostanou nějaké vlasy, či v kuchyni. Píšou, že rozpustí zvířecí srst, lidské vlasy, nehty a zbytky jídla. Co se týče vlasů - nerozpustí je, stejně jako to ostatní. Maximálně tu rozmělněnou potravu, která semtam při mytí nádobí zapadne do odpadu, když se vyndává sítko. Každopádně odpady jsou potom voňavé a odtékají, tak jako mají.

A jak to máte s úklidem vy? Používáte nějaké produkty, jako já? Vyhovují Vám? Doporučíte mi nějaký skvělý čistič na elektroniku a okna?

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Osobne používame CIF, nakoľko otec je na neho úplne namotaný a nič iné ani vyskúšať nechce. A keďže už máme umývačku, používame FINISH :) V každom prípade som rada, že niekto aj takýto príspevok dal na svoj blog :) Je to niečo úplne iné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také v brzké době plánujeme koupit myčku a používat Finish přípravky. Ale bude to, jak se přestěhujeme do většího, jelikož v bytě není místo na dva spotřebiče a museli bychom si vybírat mezi myčkou a pračkou. A pračku člověk potřebuje, kdežto bez myčky se to ještě zvládnout dá. :-D Já tyto články ráda vyhledávám a moc těchto článků jsem neviděla, tak jsem se rozhodla to pojmout po svém a doufám, že někomu něco pomůže. :)

      Vymazat
  2. Také nedám dopustit na úklid... nevadí mi to, ráda si uklidím podle sebe... přítel očbnas vyluxuje, ale jinak si vše radši dělám sama a po svém :) Zajímavý článek, děkuji za inspiraci, možná takový taky jednou sepíšu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nejsem jediná, kdo na úklid nedá dopustit. Není zač, určitě článek sepiš, ráda si ho přečtu. :) Můj přítel se mi také snaží pomáhat a když vidí, že toho mám nad hlavu, tak se bez řečí zvedne a jde něco dělat, aniž bych mu to musela říct. Nedávno vzal do rukou žehličku a vyžehlil lehké věci - povlečení, osušky, utěrky a spodní prádlo.. :-D

      Vymazat
  3. Vždycky jsem si říkala, jestli jsem divná, že by mě zajímaly články tohoto typu, takže si mi udělala velkou radost :D :)) Sanytol musím mít neustále doma, je to perfektní a univerzální pomocník do domácnosti :) Alexe jsem na podlahy také používala, teď jsem ho vyměnila za Ajax.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi divná. Já hrozně ráda čtu tyto články. Pouze skoro žádné nevychází. Na Ajaxe jsem se už také dívala. Ale dala jsem přednost Savu. :)

      Vymazat