Trend dnešní doby, aneb antistresové omalovánky pro dospělé

6/12/2016 08:14:00 odp.

Když se řekne omalovánka, každý si vybaví dětství, kdy hodiny vybarvoval pohádkové bytosti, zvířátka, předměty, ovoce či zeleninu. Dnes se ovšem prodávají tzv. antistresové omalovánky pro dospělé, které slouží k odreagování a odpočinku našeho duševního vnitra. Jedná se o takové antidepresivum, kde díky své fantazii ze sebe odplavíte stres.



Příběh o tom, jak jsem se k nim dostala já

Vše začalo tak, že jednoho dne moje teta zaslala poštou mamce knihu omalovánek, aby si každý večer sedla a vypnula, odpočinula si tím, že pustí svou fantazii na papír a bude si vybarvovat. Od toho dne se to mé mamce natolik zalíbilo, že tím "nakazila" i mou babičku, která se do toho také pustila a ráda si ve volném čase vybarví několik obrázků z knihy a zrelaxuje. Obě to popisují jako neskutečný odpočinek, kdy na nic nemyslí, ani na to, jakou si do ruky vzít barvu pastelky a zda se t do obrázku bude hodit, či ne .. Já se pokoušela vybarvovat jednou, když jsem k rodině přijela na návštěvu, vydržela jsem to pár minut a usínala jsem u toho. Od té doby jsem tomu nevěnovala pozornost a smála jsem se tomu, že jak jim to může pomáhat od stresu..


V den, kdy se stal úraz našemu Charlienkovi a byl v kritickém stavu na veterinární klinice, kde bojoval s těžkou drtivou zlomeninou a pneumotoraxem a já se psychicky zhroutila, jsem požádala mamku, aby mi na e-mail poslala nějaké omalovánky, že si je vytisknu a zkusím se takto alespoň trochu soustředit na něco - nemohla jsem jíst, pít, sedět, stát, chodit .. pouze jsem brečela, měla výčitky svědomí, strach, bezmoc ..


Vydržela jsem si kreslit asi  10 minut, nebavilo mně to, nepomáhalo to, ba naopak, bylo to ještě horší. Bohužel Charlinkův život skončil dva dny poté, při operaci a to už mi nepomohly ani omalovánky. Dny, týdny, jsem nemohla pořádně jíst ani chodit do školy.


Před pár dny, když jsem jela na prodloužený  víkend k rodině, mi mamka ukázala svou sbírku omalovánek, já si sedla, vzala pastelky a uvolnila se nad chameleónem. Od té doby mě to začalo bavit. A když mám chvíli volna ráda si sednu a vybarvuji. Přináší mi to radost a vzpomínky na dětství. O tom, zda to skutečně funguje na stres říct nemohu, jelikož momentálně žádný nemám. Ale mé mamce to určitě jednu dobu pomohlo. A dnes si nedokáže představit, že by byla bez nich a mrzí ji, že o nich nevěděla dříve.


Přináším Vám pár fotek obrázků knih s omalovánkami, které byly zakoupeny v knihkupectví, Penny marketu, různých knižních katalozích nebo přílohou deníku Blesk a vlastníkem je má mamka (na fotkách nejsou všechny knihy) a také to, jak omalovánky uvnitř
vypadají. A nakonec pár fotek vybarvených.


Máte s těmito omalovánky zkušenosti? Vzpomínáte si na dětství, kdy jste seděli u stolečku a vybarvovaly si sešitky plné obrázků? 



You Might Also Like

19 komentářů

  1. Omalovánky znám ale nevím jestli bych na to měla trpělivost. Co se stalo mě mrzí, já něco podobného prožívala před dvěma lety kdy mi umřel pes, naštěstí už a to měl věk. Omalovánky by potřebovala moje mamka ale když ji o tom řeknu odpoví mi že na to nemá čas. Já nebývám často ve stresu, vlastně skoro nikdy. Kolikrát to jsou tak pěkné obrázky že bych si jeden uměla představit zarámovaný na zdi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky ne vždy mám trpělivost. Jde o to, že když máš chuť tak k tomu sedneš, zabiješ čas a zase od toho jdeš. Má babička si taky vždycky říkala, jak to někoho může bavit, pak si prostě jednou vzala vytisknutou omalovánku od mamky a vybarvovaly spolu.. Myslím, že jako dárek je tohle super. A nikdo se za to ani stydět nemusí.

      Vymazat
  2. Taky jsem si jedny pořídila, ale zatím jsem se k nim nedostala :/ Jinak jako malá jsem u nich seděla pořád a dodnes na to vzpomínám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já také. Mamka mi neustále musela tisknou a kupovat nové. :)

      Vymazat
  3. Vypadá to celkem dobře, ale vsadím se, že bych na to neměla trpělivost ani v šedesáti letech. :D Prostě takové vybarvování kousek po kousku...:D To bych akorát udělala to, co udělám vždy, když se při kreslení takových věcí naštvu... Jednodušeji - RIP omalovánky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto si vybírám ty, co nemají x částí, ale nějaké jednoduché a velké. :D Je fakt, že to trvá, mě malování vždy bavilo. :)

      Vymazat
  4. Miluju antistresové omalovánky <3 Je to úžasný relax, člověk při tom úplně vypne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako bych slyšela slova mé maminky .. :)

      Vymazat
  5. Tieto omaľovánky registrujem už dlhšie a aj som si kúpila dve knižky, lebo už len na pohľad sú tie kresby krásne a keď si predstavím, ako úžasne budú vyzerať, keď ich človek vyfarbí ... bohužiaľ som vymaľovala asi iba 2 obrázky a musím sa dokopať k tomu viac :) určite je to fajn relax kedy sa človek sústredí len na to vyfarbovanie, pustí si fajn hudbu a nemyslí na nič iné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To na tom mě taky baví, jen ještě nedokážu jako moje mamka se do toho tak zažrat a nemyslet na to, jakou si vezmu zrovna pastelku. :-D

      Vymazat
  6. nádherný příběh :) a opravdu krásně vymalováváš.. :)

    OdpovědětVymazat
  7. antistresové omalovánky mám a jsou super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A máš i nějaké jiné, než jsou výše na fotkách? :)

      Vymazat
  8. Ty omalovánky jsou nádherné a myslím si, že to někomu opravdu od stresu může pomáhat :) Bohužel já na ně moc nejsem...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky myslím, protože u vybarvování člověk dokáže strávit několik hodin a zároveň na nic nemyslí. :)

      Vymazat
  9. Jeee tohle mi připomíná dětství :D :)) a děkuji ty máš taky pěkný blog. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že každému, kdo rád vybarvoval. :-) Děkuji!

      Vymazat
  10. Já mám taky doma jedny, ale zatím jsme se k nim moc nedostala. Pěkný článek!

    OdpovědětVymazat