TAG: Velikonoční tag

3/18/2016 05:21:00 odp.

Za týden máme oficiálně potvrzený první Velikonoční svátek a tak jsem se rozhodla, že si dnes udělám volnější odpoledne a napíšu nějaký článek, který se tématikou bude týkat následujících Velikonoc. Předem říkám, že Velikonoce jsou pro mně trest a nemám je ráda, ale jako všichni, je prostě přežít musím. Nejsem totiž věřící a tudíž to tak neprožívám a beru to jako součást roku, které extra nevěnuji pozornost.

1. Těšíš se na Velikonoční pondělí nebo se ho děsíš?
Těším se na Velikonoční pondělí, ale pouze z toho důvodu, že bude volno od školy a já si snad po delší době odpočinu. A jelikož bydlím sama s přítelem, tak mě vymrská maximálně on. 


2. Jak vypadá tvoje Velikonoční pondělí?
Když jsem bydlela u mamky, tak to vypadalo následně: dříve než jsem se dobrovolně probudila, mi blízká rodina vtrhla do pokoje s láhvemi plné vody, vařečkami a tatary, odkryli mě a pořádně vyšlehali, když se jim poštěstilo, odnesli mě do koupelny, a tam mě ledovou sprchou slili. A když ne, tak to vypadalo tak, že jsem se převlékla z pyžama do oblečení, nalíčila se, snědla jsem připravené chlebíčky a čekala než známí k nám příjdou. Po kolednících jsme šli na oběd k babičce, kde jsme strávili pár hodin.


3. Necháváš se vymrskat dobrovolně?
A ono to jde jinak? Většinou ano, když se bráním, je to o to horší. 

4. Co dáváš koledníkům?
Vždy jsme měli nachystanou mísu plnou sladkostí, pro plnoleté to byl alkohol a pohoštění chlebíčky a obloženou mísou salámů a sýrů. Nikdy jsme nedávali malovaná vejce.


5. Upekla jsi někdy velikonočního beránka?
S babičkou jsme pekly každý rok a možná, že se tam dostanu i letos. Ale úplně sama ne. Já a pečení zatím nejde dohromady.


6. Umíš uplést pomlázku?
Společně s dědečkem jsme pletli, když jsem byla malá. Hrozně mě to bavilo. Vždy jsme šli na větve a poté jsem mu držela konec a on pletl. Nevím, zda bych to dnes zvládla, musel by mi to někdo zase ukázat.

7. Už tě někdy vykoupali ve vodě, abys neuschla?
A kdyby jednou. Buďto ve vaně, nebo málem v bazénu. A když se tohle nekonalo, tak mě polili vodou, kterou měli přichystanou v pet láhvích. Naštěstí v bytě nemáme vanu, takže alespoň tam neskončím, a sprchový kout se dá přežít. Tam se tolik vody napustit předem nedá.


8. Chodíš po dvanácté s pomlázkou na kluky?
Nechodím po dvanácté na kluky, já jim to oplácím ještě tehdy, když k nám dojdou, a oni mi pak chudáci musí dát jejich sladkosti, které získali. 

9. Jaký máš celkově názor na Velikonoce?
Nemám je ráda, nějak je neslavím a ani neřeším. Jak jsem zmínila, nejsem věřící, tudíž k tomu ani nemám důvod. Vánoce pro mě také nejsou od toho, že se dávají dárky, ale od toho, že jsme všichni spolu.

10. Králíčci nebo kuřata?
Na talíři? Určitě kuřata. Jinak obojí je roztomilé.


11. Chodila jsi někdy na pomlázku?
Za mala jo, vzala jsem tatar a vyšlehala babičku a mamku a čekala jsem, co dostanu. Měli jste to tak také? 

12. Pečeš nějaké Velikonoční dobrůtky?
Nepeču, maximálně chystám obložené talíře a chlebíčky pro koledníky.


13. Zdobíš si Velikonočně dům?
U mamky jsme měli nazdobené dveře, okna, stromky na zahrádce, i interiér vajíčky a kuřátky, zlatým deštěm a kočičkami. Letos jsem zvolila decentní výzdobu a to takovou, že jsem do vysoké sklenice vložila nastříhané větvičky ze stromů a pověsila na ně pár plastových vajíček, které jsem koupila v papírnictví.


Jaký názor máte na Velikonoce vy? Máme něco společného? Skončíte letos i vy ve vaně?

You Might Also Like

17 komentářů

  1. Odpovědi
    1. Díky. Určitě, ráda si jej u tebe přečtu. (:

      Vymazat
  2. v to pondělí ráno musíš být teda nadšená.. :D s tím vyšleháním ne.. já to dostávala automaticky.. :D :D

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný tag. Mě by strašně zajímalo, jaké to je, když tě někdo poleje vodou :D víš, já zrovna nejsem nejstarší a teďka by si to asi ještě dovolit nemohli. ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě někdy zažiješ a jaké to je? Nepříjemné a studené. :D

      Vymazat
  4. Skvělý tag, my Velikonoce slavili jen když jsme byli malí, teď už jen malujeme vajíčka a dáme je taťkovi s dědou:-D Zvu tě ke mě na blog, právě tam probíhá Giveaway/jarní soutěž:-)

    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pozvání. :) Když jsem byla malá tak to bylo jiné. Teď už to ani neslavíme a vajíčka nějaký rok nemaluji. :)

      Vymazat
  5. jeeej velkonocny tag to je super! Taky som este nevidela:)

    Pozyvam na MEGA giveaway o Niveu, Rimmel a ine:) tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/03/giveaway-bioderma-nivea.html

    OdpovědětVymazat
  6. ja som este nikdy nebola poriadne vyslahana ani obliata vodou, ale mam pocit, ze je to preto, ze nebyvam na dedine :D a tu, minimalne v mojich kruhoch sa taketo tradicie vobec nedodrziavaju.
    inak mam Velku noc celkom rada, riesim ju akurat do takej miery, ze mam volno od skoly a mama pokupuje cokoladove vajicka a ine sladkosti a mozeme sa vsetci prejedat do nemoty :D

    OdpovědětVymazat
  7. Super tag. Ja Veľkú Noc nemám rada najradšej by som ju zrušila :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já Velikonoce moc nemusím, ale vždycky se těším na tu kupu dobrot! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to my máme dobroty i mimo Velikonoce, a je fakt, že víc než my holky, dostávají sladkosti chlapci. :) Teda alespoň u nás to tak bylo.

      Vymazat
  9. 1. Beru to stejně, sice musím otevírat a dostanu napráskáno celkem hodně, takže se vážně "těším"
    2. Tak to muselo být kruté ráno :D Polít studenou vodou ? :D Jej
    11. Moc ráda jsem chodila na koledu, nejlepší byli pak ty sladkosti ♥ :D

    OdpovědětVymazat