Christmas edition | Christmas tag

12/14/2015 05:05:00 odp.

Krásný pondělní podvečer,
za deset dní bude Štědrý den a tak jsem se rozhodla, že jako každá youtuberka a blogerka, vám odpovím formou článku na pár otázek z vánočního tagu. Doufám, že se vám článek bude líbit a že máme něco společného, co během vánoc děláme. Do komentářů mi můžete napsat, jak probíhá váš Štědrý den. Ráda si Váš den přečtu. Omlouvám se za mou neaktivitu, mám teď velmi hektický týden - stěhování, zařizování bytů a ve okolo něj, do toho škola a spoustu testů. Do dneška jsem neměla možnost připojit se k internetu, tak jsem se tu nemohla stavit. Momentálně jsem si na chvilku udělala čas a sepsala vám článek.



Kdy ses začala těšit na vánoce?

Nějak na tuhle otázku nedokážu odpovědět, já se na ně těším, ale zároveň netěším. Vůbec mi to nepřipadá, jakože za týden jsou vánoce. Od září v obchodních centrem straší s kolekcemi, hračkami, výzdobou a mě to spíše odrazuje. Já už vánoce beru jako klasický den, kdy se rodiny schází a dávají se dárky.

Děláš velký, vánoční úklid?
Mamka nás vždycky do vánočního úklidu nutila, já se řídím tím, že má být uklízeno pořád a ne jen na vánoce. Takže kromě toho,  že vyndávám vánoční dekorace a myji okna (což myji neustále) se pro mě nic nemění. Navíc letos jsem se před pár dny nastěhovala do bytu a zatím pořád uklízím. Takže letos budu mít uklizeno ažaž.


Jaký je tvůj oblíbený vánoční film?
Já se každý rok dívám na něco jiného, ale odmalička k vánocům patří Mrazík, Shrekoleda, Chobotničky z druhého patra, A zase ta Lucie nebo Sám doma. Jinak každoročně sleduji něco jiného nebo si zapnu film, který není spojený s vánocemi a dívám se na něj.

Nejoblíbenější vánoční jídlo?
Jednoznačně bramborový salát s kuřecím řízkem, a z cukroví perníčky a pusinky.

Jaký typ baliče dárků jsi: profík nebo amatér?
Řekla bych, že něco mezi. Dříve jsem si s balením dala velmi záležet, balila jsem dárky do pestrých vánočním obalů a dávala na ně různé stužky a mašle. Teď jednoduše zabalím do vánočního papírů, napíšu na dárek jméno nebo dárek vložím do dárkové tašky a připevním jmenovku. Stejně to každý vždycky hned roztrhal a nerozplýval se nad obalem dárku.

Kdy ses dozvěděla pravdu o Ježíškovi?
To už si ani nepamatuji. Vím jen to, že jsem se jednoho dne mamky zeptala, jak je to s Ježíškem, a ona mě pořád chtěla přesvědčovat, že existuje a když jsem se dozvěděla, že to dává ona, tak jsem se rozbrečela. Bylo to z důvodu, že jsme šmejdili po skříních a našli jsme naše vytoužené dárky.

Jaký je tvůj typický Štědrý den?
Když jsem ještě bydlela u mamky, tak můj den vypadal nějak takto. Ráno jsem vstala,  byla jsem nějakou dobu na notebooku, kde jsem kamarádům popřála šťastné vánoce. Poté jsem si nachystala snídani, převlekla se do domácího a šla k babičce a dědovi, kde jsem pomáhala zdobit vánoční stromeček. V poledne jsme se většinou s mamkou a s babičkou šly projít na hřbitov a zapálit svíčky. Když jsme se vrátily domů, mamka začala smažit kapra a řízky, a já s bratrem jsme balili poslední dárky. Po balení jsme se šli osprchovat, převléct se do slavnostního, já se štědrovečerně nalíčila a kolem 16 hodiny jsme usedali ke stolu. Po večeři jsme šli ke stromečku si dát dárky. A večer jsme se všichni sešli u babičky, kde jsme si dali druhou večeři a cukroví a vzájemně si vyměnili dárky.
Letos vánoce budu poprvé slavit s přítelem a bude to probíhat podobně, zajdeme na hřbitov a odpoledne pojedeme na večeři k jeho rodičům. A večer si udělám vánoce jen my dva.

Oblíbená vánoční vůně?
Vůně perníkového koření, skořice a ovoce, jako je mandarinka a pomeranč,

Jaký byl nejlepší dárek, který jsi dostala?
Já si vážím všem dárků, které dostanu, takže to nejde říct. Potěší mě jak maličkosti, tak i velké, hodnotné dárky.

Jaké štědrovečerní tradice dodržuješ?
Vždycky jsme se šli před večeří osprchovat a pěkně obléknout, rozkrajovali jsme jablka a zpívali koledy, když jsme byli mladší, museli jsme se modlit (Andělíčku, můj strážníčků..) i když nejsme křesťané. Jinak jsme občas pouštěli lodičky a občas odlévali místo olova vosk. Dnes už dodržuji jen to, že jsem společensky oblečená.

Máš radši živý nebo umělý stromeček?
Líbí se mi živý, je to tím, že krásně provoní dům, ale je z něj neskutečný nepořádek, jak začne opadávat jehličí, takže za mě jedině umělý v bílé barvě.

Máš ještě adventní kalendář?
Letos kalendář nemám, ale vždy jsem mívala a dlouho mi nevydržel. Je tu někdo, komu ano?

Dáváš si novoroční předsevzetí?
Pokud se počítá i to, že si vždycky řeknu, že se hned ze začátku nového školního roku začnu více učit nebo, že zhubnu, tak ano. Ale většinou ho dodržím pouze z části.

To by byl celý Christmas tag, psali jste jej nebo budete psát také? 

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Já jsem si asi před dvěma lety koupila dřevěný adventní kalendář, takže za každý den mám pověšenou dřevěnou ozdobičku :) s tím stromečkem máš pravdu... proto máme umělý :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My letos asi ani stromek mít nebudeme. Ale nejspíš koupím ty přesprejované stříbrné větvičky. :) o takovém advent. kalendáři slyším poprvé.

      Vymazat
  2. Pěkný tag :)
    Já jsem ještě tento tag nedělala. Taky mi to nějak nedochází, že za týden jsou Vánoce. Můj vánoční den vypadá tak, že na oběd jedeme k babi a dědovi, pak se jdeme projít a na večeři se nijak slavnostně neoblékám, tedy dřív jsme se oblékali, ale teď už ne. My máme živí stromeček. :)

    lifeis-beautiful.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Me prijde zbytecne podporovat kaceni stromecku kvuli 3 tydnum, kdy jsou doma. Sice je to hezci v tom, ze to provoni, ale to je asi vse. A ja zive nechci z toho duvodu, ktery jsem napsala a take proto, ze dela neporadek. (:

      Vymazat
  3. přesně, vůbec mi nepřipadá, že za tejden jsou vánoce :/
    bílej vánoční stromek <33
    a tyjoo, taky letos nemám kalendář :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ho nemam, protoze mam alergii na arasidy a temer vsechny je obsahuji. Teda alespon ty jedle. :D Bile stromecky jsou nejkrasnejsi.<3

      Vymazat
  4. Dendy chci ti popřát krásné a hlavně pohodové vánoce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Tobě a tvým čtenářům také. :)

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný tag :) Já ty Vánoce letos nějak moc neprožívala a docela mě to mrzí. myslím, že to je tím, jak je venku hezky, to pak chybí ta správná atmoška :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to tak letos úplně stejně, to počasí mě nechává chladnou a já si pak vánoce nemohu užít, tak jak jsem zvyklá a jak bych chtěla.

      Vymazat